JUNIOR HIPEN CLUJ-NAPOCA 2010

 

Exemple de bune practici

Fiecare grup de tineri a oferit cateva exemple, posibilitati pe care le au tinerii cu deficiente in gasirea si practicarea unei profesii.

1. Grupul de tineri din Franta a prezentat interviuri avute cu persoane cu deficiente de auz angajate in campul muncii.

2. Grupul de tineri slovaci a prezentat exemple de persoane celebre care au deficiente de auz si care in ciuda acestei deficiente au reusit in viata.

3. Grupul tinerilor englezi ne-au prezentat diferite posibilitati pe care le au tinerii din Anglia in alegerea unei profesii.

4. Grupul de tineri romani a invitat o persoana cu deficiente de auz care a frecventat scoala lor si acum, studenta fiind la arte plastice, le-a vorbit despre parcursul ei si reusitele sale. De asemenea, grupul tinerilor romani a prezentat persoane de succes cu deficiente de auz care au frecventat scoala lor si au reusit profesional.

5. La finalul activitatii tinerii au fost impartiti pe grupe si au avut sarcina de a reprezenta si exprima profesia pe care doresc sa o aleaga la finalul studiilor.

6. In cadrul atelierelor culturale, fiecare grup de tineri a avut sarcina de a pregati un preparat specific tarii sale. Tinerii din Anglia ne-au pregatit un mic dejun traditional. Tinerii din Slovacia ne-au pregatit o mancare traditionala si un desert traditional. Tinerii din Franta ne–au pregatit un desert specific tarii lor. Tinerii din Romania au pregatit mancare traditionala (sarmale si mamaliga cu branza) si desert traditional (cozonac). Tinerii si liderii de grup au fost foarte incantati de aceasta activitate, iar meniul realizat in atelierele culturale a fost foarte apreciat de toti participantii.

7. Pe tot parcursul activitatilor au fost utilizate jocuri de „spargere a ghetii „ jocuri de energizare, jocuri bazate pe diversitatea culturala.